Select Page

LinkedIN tips om je zichtbaarheid te vergroten!

Alle blogs, LinkedIN, Social media

Gepubliceerd op: 02.17.2021
Of het nu je persoonlijke brand betreft of de algemene zichtbaarheid van je bedrijfsprofiel. LinkedIN is een prachtig kanaal om beide op te bouwen. Om de voordelen en mogelijkheden van LinkedIN volledig te benutten is het goed om te weten welk type content zorgt voor interactie met de doelgroep en daarmee voor een groter bereik. […] Lees verder

Of het nu je persoonlijke brand betreft of de algemene zichtbaarheid van je bedrijfsprofiel. LinkedIN is een prachtig kanaal om beide op te bouwen. Om de voordelen en mogelijkheden van LinkedIN volledig te benutten is het goed om te weten welk type content zorgt voor interactie met de doelgroep en daarmee voor een groter bereik.

In dit artikel delen we een praktische handleiding, geheel bijgewerkt naar de nieuwe lay-out van LinkedIn, waarmee je vandaag nog kunt starten en direct de resultaten van terug ziet.

De frequentie van posten + tijdstip van posten zijn essentieel als het gaat om succes te behalen op LinkedIN. Daarnaast vertellen we je hoe je het maximale kunt halen uit je profiel en alle andere functies binnen LinkedIN. Wanneer je deze tips toepast ben je goed op weg om het maximale uit dit platform te halen en jezelf of je bedrijf nog beter te presenteren op LinkedIN.

Tips voor LinkedIN

1. Post regelmatig, maar niet te vaak!

Consistentie is belangrijk. Teveel posten is schadelijk.

Start met het posten 2-3 keer per week op LinkedIN. Meer dan 30 keer per jaar is een beetje ‘too much’ en kan zorgen voor een minder bereik en spammy overkomen. Analyseer wat dit doet met het bereik. Analyseer of je posts leiden tot interactie. Zie je beide factoren groeien, dan ben je aardig op weg en zijn de eerste effecten direct zichtbaar.

2. Deel video’s & tekstuele content

Uit onderzoek blijkt dat artikelen met afbeeldingen meer views krijgen. Het gaat echter niet alleen om afbeeldingen, je kunt ook video’s, dia’s of podcasts aan een post toevoegen – of zelfs documenten, wat LinkedIn al in 2019 introduceerde.

Hieronder zie je hoe we een voorbeeld van een carrousel post (bestaande uit meerdere foto’s) hebben toegevoegd aan ons bedrijfsprofiel. Volgers kunnen bij een carrousel post door de foto’s heen swipen,

3. Groeien op LinkedIN door connecties uit te nodigen via je bedrijfsprofiel

LinkedIN geeft ieder bedrijfsprofiel 250 punten / uitnodigingen per bedrijfsprofiel. Als je als beheerder van een LinkedIN bedrijfsprofiel iemand uitnodigt, dan gaat er 1 punt af van je in totaal 250 punten / uitnodigingen. Wordt deze uitnodiging vervolgens geaccepteerd door de ontvanger, dan krijg je dit punt er weer bij, waardoor je weer iemand anders kan uitnodigen.

Nodig dus mensen uit, van wie je denkt dat hij of zij jouw content op je bedrijfspagina mogelijk interessant zullen vinden. Dit ziet er als volgt uit:

4. Post content waar je volgers iets mee kunnen

Jouw volgers hebben zowel persoonlijke als professionele doelen binnen LinkedIN. Zowel het vergroten van het netwerk (persoonlijk) als ook het vinden van nieuwe klanten (professioneel) staan centraal binnen LinkedIN.

Zorg voor diversiteit in je LinkedIN posts.

  • Foto’s
  • Video’s
  • Documenten
  • Artikels

Benut de verschillende mogelijkheden, want je volgers consumeren de content ook op verschillende manieren. Zorg ervoor dat mensen nieuwsgierig worden naar jouw content en gebruik echte ‘power words’ die aanzetten tot actie of je volgers stof tot nadenken geven.

5. Gebruik LinkedIn om je emaillijst te laten groeien

Deel content, die zo waardevol is, dat ze maar wat graag hun naam en emailadres ervoor willen achterlaten. Denk hierbij aan checklists, whitepapers, E-books enz. Op die manier kun je deze mensen in de toekomst, per mail, meer vertellen over jouw producten of diensten.

6. Voeg LinkedIN buttons toe op je website

Op die manier rol je de rode loper uit voor je websitebezoekers naar je LinkedIN bedrijfsprofiel. Je kunt een klikbare button naar je LinkedIN profiel natuurlijk op meerdere plekken plaatsen.

  • In de footer op je website
  • In de handtekening van je email
  • In je nieuwsbrief
  • Zelfs op je visitekaartje (offline) kun je de link uitschrijven naar je LinkedIN bedrijfsprofiel

7. Plaats je berichten op de momenten dat je volgers ook online zijn

Maar wanneer weet ik dat mijn volgers online zijn dan?

Goeie vraag!

Daar is gelukkig ook onderzoek naar gedaan.

  • De dag met de meeste interactie op LinkedIn is op donderdag. Gevolgd door de woensdag en vrijdag.
  • Tijdstippen met de meeste interactie: in de ochtend om 09.00 uur en daarna in de avonduren tussen 19.00 en 20.00 uur.
  • Gemiddeld is de beste tijd om te posten: om 13.00 uur.

Dit is een onderzoek waarbij gekeken is naar gemiddeldes. Ons advies is vooral te testen wat binnen jouw sector het beste werkt. Dat kan nog wel eens verschillen.

8. Houd je ogen open en kijkt wat zorgt voor interactie bij anderen

Zie je een bericht voorbij komen die veel mensen interessant vinden en hier veel op reageren?

Ga dan voor jezelf na welke elementen ervoor zorgen dat die post het zo goed doet:

  • Is het de tekst waarin een vraag wordt gesteld?
  • Is het, het onderwerp die actueel en relevant is en emoties in gang zet?
  • Is het de foto of de video die aanzet tot (re)actie?

Het is net LinkedIN psychologie. Ontleed de post van een ander en kijk vervolgens hoe jij deze elementen zelf uniek kunt maken voor jouw product of dienst. Verwacht niet na 1 post dat je viral gaat, maar blijf consistent berichten plaatsen.

Blijf testen en analyseren en voor je het weet heb je een winnende formule.

9. Adverteren op LinkedIN

Ook die mogelijkheid wordt geboden op het platform. Zonder hier helemaal de diepte mee in te gaan in dit artikel, kun je kiezen uit meerdere soorten advertenties, afhankelijk van je doelstelling:

  • Advertentie met 1 afbeelding
  • Videoadvertentie
  • Berichtadvertentie
  • Gespreksadvertentie
  • Volgadvertentie
  • Spotlight advertentie
  • Carrousel advertentie

Wil je meer informatie? Neem contact op!

Schroom niet om contact op te nemen met onze social media specialisten van Forward Marketing. Die helpen je uiteraard graag verder als je vragen hebt over dit onderwerp!

☎ 085 27 30 700

📩 info@forwardmarketing.nl

Meer van deze auteur:Frank van Splunter

JIJ HEBT DOELEN, WIJ OMARMEN DEZE!

Als resultaat gedreven full service online marketing bureau helpt Forward marketing jou proactief. Jij hebt doelen en wij ondersteunen je door middel van een doordachte strategie om deze te behalen… We helpen jou om kansen te ontdekken en er efficiënt gebruik van te maken.
Profiteer ook van onze onderscheidende, resultaatgerichte, meedenkende, adviserende en uitvoerende werkwijze.

Gratis SEO tips! Schrijf je nu in op onze maillijst