CASESTUDY: Tempo Trommels & Rollen

Online marketing cases, Alle blogs, Cases, LinkedIN, Webdesign cases

Gepubliceerd op: 04.25.2024

Naam: Tempo Trommels & Rollen
Doelgroep: Transportband oplossingen voor de industrie
Markt: Onderdelen voor logistieke processen en machines
Website: https://www.tempo-roll.nl/

Download de casestudie (PDF)!

Resultaten

Een compleet nieuwe website in de huisstijl van de klant.

✅ Design en ontwikkeling nieuwe website in 3 verschillende talen (Nederlands, Engels, Duits).
✅ 190+ productsheet downloads.
✅ 85+ sales gekwalificeerde leads via contact & offerte formulieren.
✅ +27% organische groei van de volgersaantallen op LinkedIn

Hoe komen we tot deze resultaten?

✅ LinkedIn: Consistente berichtgeving. Naamsbekendheid & bereik opbouwen.
✅ Google Mijn Bedrijf posts voor lokale zichtbaarheid.
✅ SEO internationale optimalisaties voor het beter vindbaar maken van de website.

Download de casestudie (PDF)!

meertalige website casestudie tempo trommels en rollen - forward marketing

Download de casestudie (PDF)!

De uitdagingEN

Algemeen directeur van Tempo Trommels & Rollen, Niels kreeg de opdracht om meer aan acquisitie te gaan doen, maar om meer verkopen te realiseren stuitte hij op de volgende uitdagingen:

  • De website-uitingen waren benedenmaats met het niveau van de organisatie.
  • Geen marketing ervaring binnen de organisatie op het gebied van social media.
  • Inspanningen in marketing waren niet meetbaar (wat het bezoek is, waar het vandaan komt, wat het op de website doet, etc.).
  • Geen commerciële uitingen via online platformen.

Tempo Trommels & Rollen vroeg tevens om hulp bij de positionering van het bedrijf in de sector. De klant wilde een nieuwe resultaatgerichte website laten bouwen met de functionaliteiten die al onderdeel waren van de website voordat deze opnieuw werd gebouwd.

Strategie / Proces

Vooraf is er een positioneringssessie opgezet samen met de klant op locatie. Na 3 sessies met verschillende medewerkers van verschillende afdelingen hebben we de meest waardevolle inzichten verzameld, vanuit verschillende invalshoeken.

Sessie 1:

  • Wie is/zijn de specifieke doelgroepen die Tempo Trommels & Rollen wil aanspreken op de website?
  • Achterhalen van de DMU (Decision Making Unit). Wie beslissen en beinvloeden de keuze intern bij de klanten van Tempo, om daadwerkelijk een product bij Tempo Trommels & Rollen aan te schaffen? Door deze personen en hun uitdagingen in kaart te brengen krijgen we een goed beeld van deze groep en hoe zij tot een beslissing overgaan.
  • Klantreis per doelgroep in kaart gebracht.
  • Koopmotieven van de verschillende leden binnen de DMU en de verschillende fases van de customer journey (klantreis) in kaart gebracht.
  • Persona´s concretiseren.

Sessie 2:

  • Wie zijn de concurrenten van Tempo Trommels & Rollen?
  • Waarin onderscheidt Tempo Trommels & Rollen zich t.o.v. de concurrentie? (USP´s in kaart brengen).
  • Het vertalen van de USP´s (Unique Selling Points) naar UBR´s (Unique Buying Reasons).

Sessie 3:

  • Uitkomsten van de online onderzoeken die Forward Marketing uitvoerden n.a.v. sessie 1 & 2.
  • Keuze van de marketing boodschappen delen.
  • Keuze van de kanalen die voor de klant het meest opleveren / potentie hebben.
  • Met welke documenten willen we de bezoekers informeren.
  • Bespreken van de uitkomsten van het online marketing onderzoek.

Uit de bovenstaande sessies is een marktpositonering voor Tempo Trommels & Rollen gerold. Bij elke sessie was een strateeg en marketeer aanwezig vanuit Forward Marketing om de uitwerking en de conclusies van de sessies bij te houden.

webdesign - website laten bouwen
webdesign - website laten bouwen
webdesign - website laten maken

Zodra we het migratieplan (verplaatsen van de content van oude naar nieuwe website) afgerond hadden, zijn we gestart met de bouw van de website.

Pin It on Pinterest

Share This