Gepubliceerd op: 05.19.2021

SEO Casestudie: 40% meer aanvragen / 39% meer bezoekers uit de directe regio!

A.C. Koijen & Partners is een administratie & belastingadviseur gevestigd in Breda & Chaam (Noord-Brabant).

Vanwege hun gunstige geografische ligging vlakbij de grens, zijn zij de ideale partner als je vragen hebt rondom grensarbeid vraagstukken voor Nederland & België.

Zichtbaarheid in de directe regio rondom de grenstreek is daarom essentieel voor dit bedrijf. Voor zowel het aantrekken van Belgische klanten alsook nieuwe Nederlandse klanten.

We werken inmiddels alweer 6 jaar samen met A.C. Koijen & Partners en ook dit jaar wisten we binnen 5 maanden weer de resultaten te verbeteren op lokaal niveau.

Op deze pagina beschrijven we achtereenvolgens hoe we:

  • De lokale zichtbaarheid in de grensstreek vergrootte voor dit bedrijf met 25 zoekwoorden in de top 3 (‘local pack’) van Google
  • 40% meer aanvragen gerealiseerd vanuit lokale, onbetaalde, organische resultaten.
  • 39% meer bezoekers vanuit de lokale zoekresultaten wisten te genereren t.o.v. 2020 in dezelfde periode.
  • En meer..

Belangrijkste uitdagingen die we tegenkwamen

Zonder een goede online analyse staat je website op een wankel fundament en is de kans dat je pagina’s gaan ranken klein.

Uit de SEO audit die wij uitvoerden voor deze website kwamen we de volgende mogelijkheden tegen die geoptimaliseerd moesten worden:

❌ Google posts + lokale diensten toevoegen binnen Google Mijn Bedrijf

❌ Om te ranken in Google was meer informatie nodig op de lokale pagina’s over dit onderwerp. Uit een concurrentieanalyse bleek dat de huidige informatie niet allesomvattend was om top posities in te nemen binnen de zoekmachine.

❌ Het verkeer vanuit de bron ‘Google Mijn Bedrijf’ werd niet getracked in Google Analytics. Inzicht in deze data is noodzakelijk om het effect van Google Mijn Bedrijf te analyseren.

❌ NAP (Naam, Adres, Phone Number) gegevens diende te worden toegevoegd binnen Google Mijn Bedrijf.

❌ Google Maps widget in de footer ontbrak.

❌ Zoekwoordenonderzoek met lokale, provinciale (long tail) zoekwoorden moest worden uitgevoerd, waarbij clusters moesten worden gemaakt per onderwerp.

❌ Google Maps kaart op lokale pagina’s ontbrak.

resultaten voor A.C. Koijen & Partners:

  • ✅ 25 zoekwoorden in de top 3 (‘local pack’) van Google
  • ✅ 221 leads gegenereerd (organisch).
  • ✅ Variërend van afspraken en kennismakingsgesprekken op locatie & contact aanvragen
  • ✅ Resultaten behaald binnen de eerste 5 maanden van 2021
  • ✅ 40% meer aanvragen vanuit lokale organische resultaten
  • ✅ 39% meer bezoekers vanuit de lokale zoekresultaten t.o.v. 2020 in dezelfde periode
Resultaten binnen Google Mijn Bedrijf voor ackoijen.com
Resultaten binnen Google Mijn Bedrijf voor ackoijen.com

Lokale vindbaarheid vergroten i.v.m. geografische ligging

Grensarbeiders hebben veel vragen rondom administratieve zaken en belastingzaken.

Dan is het fijn om aan te kloppen bij een partij die geografisch gezien ook vlakbij de grensstreek gevestigd zit.

Aan ons de taak om de zichtbaarheid binnen de grensstreek te vergroten, zodat grensarbeiders en andere potentiele nieuwe klanten in de regio Noord Brabant administratief advies en belastingadvies kunnen krijgen van A.C. Koijen & Partners.

‘Plan van aanval’:

  • ✅ Zoekwoordenonderzoek uitgevoerd. Focus op grensarbeid & lokale zoektermen (zoekterm + locatie).
  • ✅ Zoekwoorden toegevoegd in een interactief dashboard.
  • ✅ Google Mijn Bedrijf account ingericht en wekelijks geoptimaliseerd.
  • ✅ Pagina’s gemaakt die aansluiten op de zoekbehoeften van de doelgroep.
  • ✅ Optimalisaties op de pagina door zoekwoorden en synoniemen toe te voegen waar nodig.

Het resultaat in de rankings van Google:

Hieronder geven we inzage in onze dashboarding tool, waar we de resultaten voor onze klant bijhouden en analyseren.

Bezoekersaantallen in Nederland & belgie t.o.v. DEZELFDE PERIODE vorig jaar

Bezoekersaantallen voor A.C. Koijen & Partners in de periode jan. t/m mei
Bezoekersaantallen voor A.C. Koijen & Partners in de periode jan. t/m mei

50% meer conversies overall in Nederland & 85% meer conversies vanuit Belgie

Hoe komen we tot deze resultaten?

  • ✅ Concurrentie analyse + zoekwoord intentie van de bezoekers achterhalen.
  • ✅ Maandelijkse bijsturing met SEO optimalisatie werkzaamheden (landingspagina’s creëren die aansluiten op de zoekvraag van de klanten).
  • ✅ Analyseren van de resultaten in een interactief maatwerk dashboard.
  • ✅ Maandelijkse rapportage waarin de maandelijkse resultaten met de klant worden gedeeld.
  • ✅ Maandelijkse communicatie momenten met de klant over ontwikkelingen binnen de markt.

Pin It on Pinterest

Share This