SEO Specialist inhuren

Als we nu jouw belangrijkste product of dienst ‘Googlen’, komt jouw website dan naar voren?

Staat jouw website in de top 3 van Google?

Of vinden we daar nu jouw concurrentie terug?

Als jouw website daar niet tussen staat, dan wordt het hoog tijd dat we jouw website vindbaar maken

Wil je beter gevonden worden op Google? De organische vindbaarheid van jouw website versterken? 

✓ Vul je gegevens in!

✓ Reactie binnen 2 dagen

✓ SEO analyse op maat!

ZOekmachine optimalisatie proces

 

SEO doelstellingen meetbaar maken

SEO is een lange termijn strategie. Met een helder doel voor ogen kunnen we tijdens het uitvoeren van de SEO strategie concreet bijsturen op basis van deze doelstellingen in een overzichtelijk, maar vooral ook een begrijpelijk dashboard.

w

1 aanspreekpunt!

Wel zo prettig. We focussen ons niet alleen op het binnenhalen van nieuwe bezoekers. Die nieuwe bezoekers moeten leiden tot nieuwe business. Door de juiste doelgroep aan te spreken verkiezen we kwalitatieve bezoekers boven kwantitatieve bezoekers.

Volledige inzage in jouw resultaten

Onze SEO specialisten nemen je in Jip en Janneke taal mee achter de schermen van jouw website. Daar waar de data van de websitebezoekers binnenkomt. Een kijkje onder de motorkap van jouw website middels een SEO SWOT Analyse. Zie onze bijsturingen als een maandelijkse APK op weg naar betere resultaten in de zoekmachine!

SEO = ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE

Je zult de term misschien vaker voorbij hebben horen komen. Zoekmachineoptimalisatie. De Nederlandse vertaling van ‘Search Engine Optimization’ (SEO).

Wanneer je dit goed op orde hebt, zorgt het voor gratis verkeer naar je website. Dit in tegenstelling tot de betaalde zoekresultaten in Google. Ook wel SEA genoemd. Search Engine Advertising.

In de zoekmachine ziet dit verschil er als volgt uit:

Zoekmachinemarketing (SEO)

Onbetaalde posities in Google (SEO)

Adverteren in de zoekmachine (SEA)

Betaalde posities in Google (SEA)

Wat doet een SEO specialist?

Een SEO specialist verbeterd een website dusdanig op het gebied van techniek, content en autoriteit, waardoor de posities in de rankings van de zoekmachine verbeteren en je goed vindbaar op Google bent en meer website bezoekers aantrekt.

Een SEO specialist zorgt er daarnaast voor dat de bezoeker een positieve ervaring heeft op jouw website en verbeterd jouw naamsbekendheid in de zoekmachine.

Belangrijkste vraag is nu: ‘Wat zijn de belangrijkste elementen waar een SEO specialist mee aan de slag gaat om jouw website hoger te laten scoren in de zoekmachine.

Benieuwd hoe wij dit voor jouw bedrijf kunnen realiseren?

Maak kennis met onze SEO specialisten

Primair moet een SEO specialist zorgen voor meer betalende bezoekers. Zonder een SEO specialist is het voor een bedrijf bijna onmogelijk om goed zichtbaar te worden in de zoekmachines. De concurrentie zit niet stil en doet er ook alles aan om de bovenste onbetaalde posities in de zoekmachine te bemachtigen.

Frank van Splunter

Frank van Splunter

Online marketeer

In zijn voornaam vind je het woord ‘rank’ en laat dat nou net hetgeen zijn wat hij met jouw website wilt bewerkstelligen. Sommige dingen staan blijkbaar in de sterren geschreven. Her en der smijt hij nog wel eens wat originele oneliners door het kantoor!

Frank van der Gugten

Frank van der Gugten

Online marketeer

Frank weet alles over customer journey’s. Hij brengt de klantreis van de doelgroep in kaart en geeft vervolgens aan wat er verbeterd kan worden. Fietst binnen 12:07 minuten van Leiden naar Alphen zonder batterijtje achterop!  

Wendy Herrewijn

Wendy Herrewijn

Online marketeer

Wendy is dol op content marketing en weet precies hoe je een doelgroep met de juiste woorden kan raken. Voor taaladvies mag je altijd bij haar aankloppen net als voor een vrolijk gesprek.

DE 3 PIJLERS VAN SEO

Techniek

Zonder een stabiele fundering dondert elk huis in elkaar. Zo werkt dat ook bij een website. Je kan nog zoveel content op je website hebben staan, als de techniek achter je website niet goed in elkaar steekt, zul je niet de posities innemen in Google die je nastreeft. Je wordt dikke vrienden met Google als bijvoorbeeld je websitesnelheid goed op orde is. Je website gelezen (geïndexeerd) kan worden door Google. De pagina’s op je website zijn voorzien van beschrijvende title tags en geoptimaliseerde meta descriptions.

i

Content

‘Content is King’. Content die zo goed mogelijk antwoord geeft op de vragen van je doelgroep is van grote waarde voor je lezers en voor Google. Google wil de bezoekers namelijk het beste antwoord voorschotelen. Biedt waardevolle content voor je bezoekers en je zult zien dat bezoekers terugkeren naar je website zodra ze op zoek zijn naar het antwoord op een vraag voor hun specifieke probleem binnen jouw sector.

l

Autoriteit

Autoriteit van een website bouw je op door middel van linkbuilding. Link building is het genereren van links vanaf externe webpagina’s naar jouw website toe, met het doel een hogere waardering voor een zoekmachine zoals Google te behalen op de meest relevante trefwoorden voor jouw sector/website. Als er veel externe websites met een hogere autoriteit zijn, die naar jouw website verwijzen, dan is dit een belangrijke factor voor betere rankings in de zoekmachine.

Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen?

Neem vrijblijvend contact op

SEO & CONVERSIE OPTIMALISATIE

SEO & conversieoptimalisatie hebben binnen jouw website een belangrijke relatie. Conversieoptimalisatie wil zeggen dat je jouw website verbeterd, met als doel het verhogen van de conversiepercentages naar lead, prospect of klant. Salesafdelingen kunnen hun werk niet doen als er geen continue stroom is aan klanten. Een button op jouw website, die leidt naar een conversie, kan zijn werk niet doen als er geen bezoekers naar je website komen.

Daarnaast heb je niks aan bezoekers die niet overgaan tot actie. Kortom SEO & conversieoptimalisatie moeten dikke vrienden worden met elkaar voor optimaal rendement. Wij zorgen dat jouw website zo is ingericht, dat er een mooi evenwicht ontstaat tussen bezoekers en conversies. Als jouw bedrijf nu bijvoorbeeld al vol inzet op het aantrekken van bezoekers via betaalde advertenties in Google, dan is het genereren van organische bezoekers een must, om zo ook de uitgaven aan die advertenties in Google te kunnen verlagen, te verhogen, of ergens anders te benutten.

Deze bedrijven gingen..

FLINK ‘FORWARD’ IN DE RANKINGS VAN GOOGLE!

SEO uitbesteden aan Forward Marketing

Zoals je hierboven hebt kunnen lezen bestaat SEO uit meerdere stappen dan alleen maar teksten schrijven voor je website.

Wil je, je SEO uitbesteden:

  • Ontbreekt de technische kennis?
  • Heb je simpelweg geen tijd om dit allemaal uit te voeren?
  • Wil je het kennisniveau van je marketing afdeling naar een volgend niveau tillen?

Veelgestelde vragen

Over SEO

Hoe herken je een goede SEO specialist?

Een goede SEO specialist zorgt voor resultaat. Resultaat is zichtbaar in de data programma’s van bijv. Google Analytics of Google Search Console. Daarnaast werken we binnen Forward Marketing met een dashboard waarin we per online marketing kanaal, in Jip en Janneke taal, uitleggen hoe jouw website presteert en waar nog nieuwe kansen liggen. Partijen die roepen dat je binnen een maand scoort op populaire commerciële zoektermen, doen een loze belofte. Dat is het eerlijke verhaal!

Wat wordt bedoeld met technische SEO?

Technische SEO (zoekmachineoptimalisatie) is het verbeteren van de technische aspecten van een website om zo de posities van website pagina’s in de zoekmachines te verhogen.

Werken jullie ook met overeenkomsten?

Ja. Wij werken volgens de ‘Forward Formule‘.

Waarom is copywriting zo belangrijk voor SEO?

Je wilt de bezoeker meenemen in je verhaal. De aandachtspanne van een gemiddelde websitebezoeker ligt lager dan die van een goudvis. We worden sneller afgeleid dan ooit tevoren. Het toepassen van copywriting technieken, om zo de aandacht van de lezer vast te houden en te blijven boeien, zorgt ervoor dat bezoekers langer op je website rondkijken en vaker over zullen gaan tot aankoop en converteren.

Als een bezoeker na 10 seconden je website verlaat, dan is de kans dat hij of zij ooit nog terugkomt nihil. Het gevolg? Lagere rankings in Google, omdat Google ziet dat bezoekers razendsnel je website verlaten.

Niet kunnen vinden wat je zocht?

Vind hier onze overige diensten

Met de onderstaande diensten gaan we aan de slag om de door jou gestelde doelen te behalen.

Pin It on Pinterest