Alphen aan den Rijn, [Datum] -Forward Marketing, een bureau gespecialiseerd in de Maak- en tech industrie en gevestigd in Alphen aan den Rijn, heeft de eer om het allereerste online marketingbureau te zijn dat ambassadeur wordt van Smart Industry. Dit initiatief, geïnitieerd door het Ministerie van Economische Zaken met vooraanstaande partners zoals TNO, KVK, Koninklijke Metaalunie, FME en de ROM’s, is gericht op het versnellen van digitalisering binnen de maakindustrie. De toetreding van Forward Marketing versterkt de cruciale schakel tussen de digitale transformatie van processen en klantinteractie.
Online marketing blog
Lees in ons kennisblog mee met de specialisten van Forward Marketing die vertellen over ontwikkelingen binnen hun vakgebied. Leer alles over conversie, SEO, SEA, social media, webdesign en marketing automation.
Ontvang direct tips waar je écht iets aan hebt voor jouw website of webshop.
Filter op onderwerp
Ken je cijfers: Hoe meet je de ROI van online marketing activiteiten?
by Maikel van der Kruk | 18 september, 2023 | Alle blogs, Google Analytics, Online marketing
Online marketing is een essentieel onderdeel van elke bedrijfsstrategie. Of je nu een klein familiebedrijf of een multinational runt, het doel blijft hetzelfde: het maximaliseren van de ROI (Return On Investment). Hierbij een overzicht van hoe je de ROI van je online marketinginspanningen kunt meten en optimaliseren.
LinkedIN Influencer Ads; Sponsor posts van medewerkers!
by Frank van Splunter | 28 juni, 2023 | Alle blogs, LinkedIN, Social media
Soms heb je van die berichten waarvan je rechtop in je stoel gaat zitten! De introductie van 'LinkedIN Influencer Ads' is zo'n momentje. Krijgen we...
Salesproces versnellen met salesondersteunende content
by Frank van Splunter | 10 mei, 2023 | Alle blogs, Sales
Wil je weten hoe je het salesproces in de maak-en tech industrie kunt versnellen? Het kan een uitdagende taak zijn om deals te sluiten in de maak-en...
Strategie Casestudy: Key Music
by Els Dekker | 29 augustus, 2022 | Online marketing cases, Alle blogs, Cases, Leadgeneratie
Het uitvoeren van een audit om zo te zien waar de online kansen liggen Naam: Key MusicDoelgroep: ParticulierenMarkt: MuziekinstrumentenWebsite:...
LinkedIN Casestudy: Bakker Schat
by Els Dekker | 29 augustus, 2022 | Online marketing cases, Alle blogs, Cases, LinkedIN
50% meer volgers op LinkedIN Naam: Bakker SchatDoelgroep: SupermarktenMarkt: Dagvers brood, klein brood en vruchtenbroodWebsite:...
Onboarden nieuwe medewerkers; stel deze vragen en bespaar duizenden euro’s!
by Frank van Splunter | 24 augustus, 2022 | Alle blogs, Recruitment marketing
Het onboarden van een nieuwe medewerker kan een flink project / ‘pain in the ass’ zijn. De kosten voor het vervangen van een individuele werknemer kunnen oplopen tot 2x hun jaarsalaris bij het aantrekken van een senior.
Gelukkig kun je in het onboard traject vragen stellen die ervoor te zorgen dat nieuwe medewerkers bij jouw organisatie blijven.
In dit artikel zetten we deze vragen op een rij, waardoor jouw organisatie tijd en kosten kan besparen bij het volgende onboard traject van nieuwe medewerkers.
Dark social; Wat is het? Waarom is het zo belangrijk?
by Frank van Splunter | 23 juli, 2022 | Alle blogs
Nee, het heeft niks met platformen als Telegram te maken! Het zijn niet de krochten van het internet. Het is niet een of andere donkere schimmige...
Locatiekaarten binnen instagram maken jouw bedrijf sneller vindbaar!
by Frank van Splunter | 22 juli, 2022 | Alle blogs, Instagram, Social media
Instagram maakt het makkelijker voor gebruikers om lokale, kleine bedrijven in de buurt te ontdekken en beter vindbaar te maken. Hoe? Door middel...
TikTok Advertenties maken doe je zo! (incl. screenshots)
by Frank van Splunter | 22 juli, 2022 | Alle blogs, Social media, TikTok
TikTok is een van de populairste apps ter wereld, en het is niet moeilijk te zien waarom. Het is meer dan een miljard keer gedownload, het heeft...
Adverteren op TikTok doe je zo! [stappenplan incl. screenshots]
by Frank van Splunter | 2 juli, 2022 | Social media, TikTok
TikTok is de nieuwe social media kid on the block. De korte video-app heeft de wereld veroverd en zijn populariteit blijft groeien, vooral onder...
LinkedIN nieuwsbrief maken! [Stappenplan]
by Frank van Splunter | 28 april, 2022 | Alle blogs, LinkedIN, Social media
LinkedIN biedt de mogelijkheid om binnen de bedrijfspagina omgeving een nieuwsbrief te creëren. Hoe je dit stapsgewijs doet, laten we hieronder zien...
Google rolt conversie migratietool uit binnen Google Analytics 4
by Frank van Splunter | 15 april, 2022 | Alle blogs, Google Analytics
De conversie migratietool voor Google Analytics 4 is nu live! Wat houdt dat in? Alle doelen die je momenteel in Universal Analytics hebt staan kun...
Content distributie strategie; Zo pak je dat aan!
by Frank van Splunter | 13 april, 2022 | Alle blogs, Content marketing, Google Analytics
Niets is zo frustrerend wanneer je bloed, zweet en tranen hebt gestoken in een nieuw blogartikel op je website en slechts een handvol mensen krijgt...
Google Analytics 4
by Frank van Splunter | 12 april, 2022 | Alle blogs, Google Analytics
Google Analytics is de nieuwe opvolger van Universal Analytics. Google Analytics 4 is een krachtige marketingtool die inzicht geeft in...
Google Analytics 4 Tips!
by Frank van Splunter | 29 maart, 2022 | Alle blogs, Google Analytics
Zonder enige twijfel geruisloos door Google Analytics 4 scrollen, zonder je af te hoeven vragen waar je welke data tegenkomt. Ik schets nu het...
Landingspagina rapport in Google Analytics 4
by Frank van Splunter | 29 maart, 2022 | Google Analytics
Elke marketeer weet redelijk de weg binnen de huidige Google Analytics, maar hoeveel weten we eigenlijk al over Google Analytics 4? Die omgeving...
Zo stel je doelen in binnen Google Analytics 4!
by Frank van Splunter | 29 maart, 2022 | Alle blogs, Google Analytics
Juli 2023! De maand waarin marketing minded Nederland overstapt naar Google Analytics 4. Met pijn in ons marketing hart moeten we afscheid nemen van...
Google gaat meer extensies onder de advertenties presenteren!
by Frank van Splunter | 14 februari, 2022 | Alle blogs, SEA
Extensies onder een advertentie binnen Google, geven de bezoekers meer informatie over jouw bedrijf en diensten. Ze verhogen het doorklik percentage...
Wat is een Sales qualified lead?
by Frank van Splunter | 2 februari, 2022 | Alle blogs, Leadgeneratie, Marketing automation
In eerdere artikelen hebben we al een aantal andere lead gerelateerde termen voorbij horen komen. Binnen een complete leadstrategie zijn er twee...
Marketing qualified leads; Alle info op een rij!
by Frank van Splunter | 18 januari, 2022 | Alle blogs, Leadgeneratie
Leads vullen je inbox. Leads brengen omzet in het laatje. Toch is het belangrijk dat we binnen het leadgeneratieproces onderscheid maken tussen...
Employer branding; Wat is het? Hoe pak je het aan?
by Frank van Splunter | 21 december, 2021 | Alle blogs, Recruitment marketing
"Wij zoeken een stukadoor". "Word jij onze nieuwe projectmanager?" Reacties van geïnteresseerden op dergelijke vragen zijn mooi, maar je zoekt als...
LinkedIN Carrousel post maken; zo doe je dat!
by Frank van Splunter | 14 december, 2021 | Alle blogs, LinkedIN, Social media
Je hebt ze vast wel eens voorbij zien komen; De 'LinkedIN carrousel post'. Een post bestaande uit meerdere foto's / slides die in carrousel vorm...
Conversiepercentage verhogen; Hoe doe je dat?
by Frank van Splunter | 18 november, 2021 | Alle blogs, Conversieoptimalisatie, Leadgeneratie, Webdesign
Jouw websitebezoekers ondernemen wel of geen actie! Sommige websitebezoekers schrijven zich in voor je nieuwsbrief / nieuwsupdates. Andere bezoekers...

JIJ HEBT DOELEN, WIJ OMARMEN DEZE!
Als resultaat gedreven full service online marketing bureau helpt Forward marketing jou proactief. Jij hebt doelen en wij ondersteunen je door middel van een doordachte strategie om deze te behalen… We helpen jou om kansen te ontdekken en er efficiënt gebruik van te maken.
Profiteer ook van onze onderscheidende, resultaatgerichte, meedenkende, adviserende en uitvoerende werkwijze.