Praktijkvoorbeeld Tempo Trommels en Rollen

Alle blogs

Gepubliceerd op: 05.30.2024
Met een nieuwe meertalige website, rolt Tempo trommels en rollen de grens over Naam: Tempo Trommels & Rollen Doelgroep: Transportband oplossingen voor de industrieMarkt: Onderdelen voor logistieke processen en machinesWebsite: https://www.tempo-roll.nl/ Sinds 1988 is Tempo Trommels & Rollen een specialist in het op maat maken van transportrollen, trommels en trogstellen voor uiteenlopende industrieën. De dienstverlening […]

Met een nieuwe meertalige website, rolt Tempo trommels en rollen de grens over

Naam: Tempo Trommels & Rollen
Doelgroep: Transportband oplossingen voor de industrie
Markt: Onderdelen voor logistieke processen en machines
Website: https://www.tempo-roll.nl/

Sinds 1988 is Tempo Trommels & Rollen een specialist in het op maat maken van transportrollen, trommels en trogstellen voor uiteenlopende industrieën. De dienstverlening gaat verder dan alleen producten leveren; ze helpen bedrijven om hun logistieke processen te verbeteren en te optimaliseren. Met uitgebreide productiemogelijkheden draagt het team dagelijks bij aan de missie om betrouwbare, hoogwaardige oplossingen te leveren. Daarmee zorgen ze ervoor dat klanten minder downtime ervaren, waarbij ze flexibel zijn en tijdige vervanging van onderdelen kunnen regelen in geval van nood.

Uitdagingen

Algemeen directeur van Tempo Trommels & Rollen, Niels kreeg de opdracht om meer aan acquisitie te gaan doen, maar om meer verkopen te realiseren stuitte hij op de volgende uitdagingen:

  • De website-uitingen waren benedenmaats met het niveau van de organisatie.
  • Geen marketing ervaring binnen de organisatie op het gebied van Social Media.
  • Inspanningen in marketing waren niet meetbaar (wat het bezoek is, waar het vandaan komt, wat het op de website doet, etc.).
  • Geen commerciële uitingen via online platformen.

Aanpak Forward Marketing

Forward Marketing heeft Tempo Trommels & Rollen geholpen bij de bouw van een nieuwe meertalige website. Hierbij hebben we de positionering verwerkt in de huidige teksten en daarnaast de teksten vertaald naar het Duits en Engels. Na de oplevering zijn we aan de slag gegaan met de actieve marketing waarin SEO en LinkedIn & Demand Generation (vraag creatie) belangrijke pijlers vormen. Door maandelijks de resultaten te bespreken en over mogelijkheden en ideeën te sparren & adviseren, zorgen we voor een proces waarmee we de marketing continu blijven verbeteren.

Resultaten

Een compleet nieuwe website in de huisstijl van de klant.

✅ Design en ontwikkeling nieuwe website.
✅ 180+ productsheet downloads.
✅ 60+ sales gekwalificeerde leads via contact & offerte formulieren.

Hoe komen we tot deze resultaten?

✅ LinkedIn: Consistente berichtgeving. Naamsbekendheid & bereik opbouwen.
✅ Google Mijn Bedrijf posts voor lokale zichtbaarheid.

Ervaringen

“De samenwerking wordt als fijn en positief ervaren. Forward Marketing is een no-nonsense partij en pakken het goed aan.”

“De marketeer voelt goed aan hoe we in elkaar zitten en daardoor is het gemakkelijk schakelen. Het is ook fijn dat jullie zijn langsgekomen bij het open huis tijdens ons 35-jarig jubileum.”

“De energie die jullie hebben en uitstralen is fijn om mee samen te werken. Daarnaast is de vernieuwingsdrang en vernieuwingsinzichten die jullie hebben goed en jullie tonen daar initiatief in.”

Niels ter Hofstede: Algemeen directeur, Tempo Trommels & Rollen

Met de nieuwe homepage loop Tempo Trommels en Rollen op rolletjes

De meerwaarde van Forward Marketing voor Tempo trommels en rollen

  • Kruipen in de huid: “Goede connectie: “Prettig in de omgang en ze passen bij het bedrijf.”
  • Kennis en kunde: “Het gevoel dat er expertise zat die ik zocht en dat is ook zo gebleken.”
  • Duidelijke taal:De snelheid van handelen, waarbij jullie snel concreet worden en niet te zweverig zijn.”
  • Energie: “Jullie zijn een jonge organisatie en die energie stralen jullie ook uit”
  • Feedback: “Jullie waarderen feedback en kijken vervolgens wat we daarin kunnen betekenen en verbeteren”

Nawoord

Door een intensieve samenwerking in het begin, is de basis gelegd voor de marketing van Tempo Trommels & Rollen.

“In Nederland kent iedereen binnen de doelgroep ons al, en dat blijkt nu dat we aan de slag zijn. Nu leggen we gezamenlijk de focus op het buitenland, om te kijken of we dan kunnen groeien op dat vlak.”

“De toekomst ziet er rooskleurig en goed uit wat betreft de samenwerking. Daarin moeten we blijven verbeteren en blijven innoveren.”

Meer praktische tips ontvangen?

Volg onze Linkedin nieuwsbrief genaamd; ´Online marketing artikelen´.
Nieuwste trends & ontwikkelingen in het digitale landschap
Hands on artikelen. Inclusief screenshots en zo min mogelijk jargon.

Volg onze Linkedin nieuwsbrief artikelen!

* Je ontvangt twee-wekelijks praktische artikelen: in één Linkedin update!

Meer van deze auteur:Larissa Heijboer

Pin It on Pinterest

Share This