Server-side tagging is een effectieve oplossing, doordat het data eerst naar de eigen server stuurt voordat het naar analyseplatformen gaat, wat meer controle en betere beveiliging biedt. Deze methode verbetert de betrouwbaarheid door afhankelijkheid van browsers te verminderen, verhoogt de privacy en beveiliging van data, en verbetert de website- en advertentieprestaties door snellere laadtijden en completere, veilig gedeelde data.
Online marketing blog
Lees in ons kennisblog mee met de specialisten van Forward Marketing die vertellen over ontwikkelingen binnen hun vakgebied. Leer alles over conversie, SEO, SEA, social media, webdesign en marketing automation.
Ontvang direct tips waar je écht iets aan hebt voor jouw website of webshop.
Filter op onderwerp
Waarom jouw website Google consent mode v2 nodig heeft
door Maikel van der Kruk | 27 augustus, 2024 | Alle blogs, Google Analytics, Nieuws, Online marketing, SEA
Sinds maart 2024 is het verplicht om toestemmingssignalen te gebruiken met betrekking tot het gebruik van cookies op jouw website. Dit betekent dat jouw cookiebanner toestemmingssignalen naar Google moet versturen wanneer iemand cookies accepteert of weigert. Op basis van die signalen mag je cookies plaatsen of niet. Maar zelfs als iemand cookies weigert, dan stuurt Google alsnog anonieme pings naar analytics zodat je een completer beeld houdt van de prestaties van je website.
Hoe maak je AI websiteverkeer meetbaar binnen GA4?
door Frank van Splunter | 31 juli, 2024 | Alle blogs, Google Analytics
Met de opkomst van AI-tools zoals Perplexity, ChatGPT en SearchGPT van OpenAI, is het niet alleen belangrijk om te begrijpen hoe je jouw website...
Hoe analyseer je Organisch verkeer in een GA4 verkenningsrapport?
door Frank van Splunter | 31 juli, 2024 | Alle blogs, Google Analytics
Om inzicht te krijgen in het organisch verkeer naar jouw website, gaan we in dit artikel inzoomen op hoe je dit doet met behulp van een...
Betrokkenheidspercentage vs. Bouncepercentage: Een Solo-Marketeer’s Gids
door Frank van Splunter | 16 december, 2023 | Alle blogs, Google Analytics
In dit artikel duiken we in de wereld van 'Betrokkenheidspercentage vs. Bouncepercentage' en ontdekken we hoe deze verandering jou als...
Ken je cijfers: Hoe meet je de ROI van online marketing activiteiten?
door Maikel van der Kruk | 18 september, 2023 | Alle blogs, Google Analytics, Online marketing
Online marketing is een essentieel onderdeel van elke bedrijfsstrategie. Of je nu een klein familiebedrijf of een multinational runt, het doel blijft hetzelfde: het maximaliseren van de ROI (Return On Investment). Hierbij een overzicht van hoe je de ROI van je online marketinginspanningen kunt meten en optimaliseren.
Google rolt conversie migratietool uit binnen Google Analytics 4
door Frank van Splunter | 15 april, 2022 | Alle blogs, Google Analytics
De conversie migratietool voor Google Analytics 4 is nu live! Wat houdt dat in? Alle doelen die je momenteel in Universal Analytics hebt staan kun...
Content distributie strategie; Zo pak je dat aan!
door Frank van Splunter | 13 april, 2022 | Alle blogs, Content marketing, Google Analytics
Niets is zo frustrerend wanneer je bloed, zweet en tranen hebt gestoken in een nieuw blogartikel op je website en slechts een handvol mensen krijgt...
Google Analytics 4
door Frank van Splunter | 12 april, 2022 | Alle blogs, Google Analytics
Google Analytics is de nieuwe opvolger van Universal Analytics. Google Analytics 4 is een krachtige marketingtool die inzicht geeft in...
Google Analytics 4 Tips!
door Frank van Splunter | 29 maart, 2022 | Alle blogs, Google Analytics
Zonder enige twijfel geruisloos door Google Analytics 4 scrollen, zonder je af te hoeven vragen waar je welke data tegenkomt. Ik schets nu het...
Landingspagina rapport in Google Analytics 4
door Frank van Splunter | 29 maart, 2022 | Google Analytics
Elke marketeer weet redelijk de weg binnen de huidige Google Analytics, maar hoeveel weten we eigenlijk al over Google Analytics 4? Die omgeving...
Zo stel je doelen in binnen Google Analytics 4!
door Frank van Splunter | 29 maart, 2022 | Alle blogs, Google Analytics
Juli 2023! De maand waarin marketing minded Nederland overstapt naar Google Analytics 4. Met pijn in ons marketing hart moeten we afscheid nemen van...
Google Analytics 4: Stappenplan!
door Frank van Splunter | 5 januari, 2021 | Alle blogs, Google Analytics
In dit artikel vertellen wij jou hoe je Google Analytics 4 moet installeren op jouw website. Maar voordat we dat doen geven we je redenen waarom je...
JIJ HEBT DOELEN, WIJ OMARMEN DEZE!
Als resultaat gedreven full service online marketing bureau helpt Forward marketing jou proactief. Jij hebt doelen en wij ondersteunen je door middel van een doordachte strategie om deze te behalen… We helpen jou om kansen te ontdekken en er efficiënt gebruik van te maken.
Profiteer ook van onze onderscheidende, resultaatgerichte, meedenkende, adviserende en uitvoerende werkwijze.