Select Page

Leads; Alle informatie op een rij!

Alle blogs

Gepubliceerd op: 04.15.2021
Leads zijn mogelijk nieuwe klanten voor jouw bedrijf. Websitebezoekers spreken hun interesse uit voor een bepaald product of dienst, door op jouw website een document te downloaden, een contactformulier in te vullen of een offerte aanvraag bij je te doen. De vraag is nu; Hoe genereer je leads op een website? Welke technieken en strategieën […] Lees verder

Leads zijn mogelijk nieuwe klanten voor jouw bedrijf. Websitebezoekers spreken hun interesse uit voor een bepaald product of dienst, door op jouw website een document te downloaden, een contactformulier in te vullen of een offerte aanvraag bij je te doen.

De vraag is nu; Hoe genereer je leads op een website? Welke technieken en strategieën zijn er om leads te genereren?

In dit artikel komen de volgende onderwerpen aan bod:

  1. Wat is een lead?
  2. B2B leads genereren; Hoe doe je dat?
  3. Lead nurturing; van leads naar klanten!
  4. Lead scoring; het rangschikken van je leads op basis van een lead scoring model

Wat is een lead?

Iedereen heeft het erover online, maar wat zijn leads eigenlijk? Waarom zijn ze zo belangrijk voor jouw bedrijf?

Hoe brengen ze jouw business naar het volgende niveau?

Lees er meer over in het volgende artikel: ‘Wat is een lead?

B2B leads genereren; hoe doe je dat?

Als bedrijf wil je natuurlijk dat er alleen maar ideale klanten naar jouw website komen om vervolgens een product of dienst af te nemen bij je. Dat is de ideale situatie. Dat is tegelijkertijd ook een utopie.

Er komen namelijk ook mensen naar jouw website die niet de intentie hebben om iets bij jou te kopen of af te nemen. Misschien hebben zij alleen een informatieve behoefte.

Hoe zorg je er nu voor dat je B2B leads kunt genereren op je website en waarmee je een langdurige relatie kunt opbouwen in de toekomst?

We hebben dit beschreven in het volgende artikel: ‘B2B leads genereren; Hoe doe je dat?

Lead nurturing; van leads naar klanten!

Veel websites krijgen af en toe wel eens ingevuld formulier binnen op hun website, maar het houdt niet over. Vaak is het ook nog eens spam waar je als bedrijf niks mee kan of een onherkenbaar emailadres die je niet kunt opvolgen.

Hoe zorg je er nu voor dat jouw website een lead genererende website wordt die kwalitatieve leads oplevert en waarmee je een langdurige klantrelatie kunt opbouwen?

We beschrijven dit proces in het volgende artikel: ‘Lead nurturing; Zet je leads om naar klanten!’

Lead scoring; Het rangschikken van je leads op basis van een lead scoring model!

Iedere ondernemer wil waardevolle B2B leads genereren die meer omzet opleveren en langdurige klantrelaties.

Niet iedere lead of prospect is interessant voor jouw bedrijf. De lead past bijvoorbeeld niet binnen jouw ideale klantprofiel.

Met lead scoring kun je, je leads kwalificeren door punten toe te kennen aan de acties die jouw leads uitvoeren binnen een geautomatiseerde emailreeks.

Wil je meer weten over dit onderwerp?

We schreven er een artikel over: ‘Lead scoring; Het rangschikken van je leads op basis van een lead scoring model‘.

Meer van deze auteur:Frank van Splunter

JIJ HEBT DOELEN, WIJ OMARMEN DEZE!

Als resultaat gedreven full service online marketing bureau helpt Forward marketing jou proactief. Jij hebt doelen en wij ondersteunen je door middel van een doordachte strategie om deze te behalen… We helpen jou om kansen te ontdekken en er efficiënt gebruik van te maken.
Profiteer ook van onze onderscheidende, resultaatgerichte, meedenkende, adviserende en uitvoerende werkwijze.

Gratis SEO tips! Schrijf je nu in op onze maillijst