Leads; Alle informatie op een rij!

Alle blogs

Gepubliceerd op: 04.15.2021
Leads zijn mogelijk nieuwe klanten voor jouw bedrijf. Websitebezoekers spreken hun interesse uit voor een bepaald product of dienst, door op jouw website een document te downloaden, een contactformulier in te vullen of een offerte aanvraag bij je te doen. De vraag is nu; Hoe genereer je leads op een website? Welke technieken en strategieën […] Lees verder

Leads zijn mogelijk nieuwe klanten voor jouw bedrijf. Websitebezoekers spreken hun interesse uit voor een bepaald product of dienst, door op jouw website een document te downloaden, een contactformulier in te vullen of een offerte aanvraag bij je te doen.

De vraag is nu; Hoe genereer je leads op een website? Welke technieken en strategieën zijn er om leads te genereren?

In dit artikel komen de volgende onderwerpen aan bod:

  1. Wat is een lead?
  2. B2B leads genereren; Hoe doe je dat?
  3. Lead nurturing; van leads naar klanten!
  4. Lead scoring; het rangschikken van je leads op basis van een lead scoring model
  5. Effectieve lead generatie strategieën + voorbeelden
  6. Leadmagnets die ieder bedrijf kan gebruiken

Wat is een lead?

Iedereen heeft het erover online, maar wat zijn leads eigenlijk? Waarom zijn ze zo belangrijk voor jouw bedrijf?

Hoe brengen ze jouw business naar het volgende niveau?

Lees er meer over in het volgende artikel: ‘Wat is een lead?

B2B leads genereren; hoe doe je dat?

Als bedrijf wil je natuurlijk dat er alleen maar ideale klanten naar jouw website komen om vervolgens een product of dienst af te nemen bij je. Dat is de ideale situatie. Dat is tegelijkertijd ook een utopie.

Er komen namelijk ook mensen naar jouw website die niet de intentie hebben om iets bij jou te kopen of af te nemen. Misschien hebben zij alleen een informatieve behoefte.

Hoe zorg je er nu voor dat je B2B leads kunt genereren op je website en waarmee je een langdurige relatie kunt opbouwen in de toekomst?

We hebben dit beschreven in het volgende artikel: ‘B2B leads genereren; Hoe doe je dat?

Lead nurturing; van leads naar klanten!

Veel websites krijgen af en toe wel eens ingevuld formulier binnen op hun website, maar het houdt niet over. Vaak is het ook nog eens spam waar je als bedrijf niks mee kan of een onherkenbaar emailadres die je niet kunt opvolgen.

Hoe zorg je er nu voor dat jouw website een lead genererende website wordt die kwalitatieve leads oplevert en waarmee je een langdurige klantrelatie kunt opbouwen?

We beschrijven dit proces in het volgende artikel: ‘Lead nurturing; Zet je leads om naar klanten!’

Lead scoring; Het rangschikken van je leads op basis van een lead scoring model!

Iedere ondernemer wil waardevolle B2B leads genereren die meer omzet opleveren en langdurige klantrelaties.

Niet iedere lead of prospect is interessant voor jouw bedrijf. De lead past bijvoorbeeld niet binnen jouw ideale klantprofiel.

Met lead scoring kun je, je leads kwalificeren door punten toe te kennen aan de acties die jouw leads uitvoeren binnen een geautomatiseerde emailreeks.

Wil je meer weten over dit onderwerp?

We schreven er een artikel over: ‘Lead scoring; Het rangschikken van je leads op basis van een lead scoring model‘.

Effectieve lead generatie strategieën + voorbeelden

Het genereren van gekwalificeerde leads begint met een vooraf zorgvuldig uitgekozen lead generatie strategie.

Zonder strategie doe je maar wat en laat dat nou net tijd en geld kosten.

Je wilt zo efficiënt mogelijk naar een beter bedrijfsresultaat. Met een realistische stip op de horizon kun je toe werken naar een beter bedrijfsresultaat dit jaar.

We schreven er een artikel over: ‘9 Effectieve lead generatie strategieën + voorbeelden

Leadmagnets die ieder bedrijf kan gebruiken

Het aantrekken van nieuwe klanten online is een grote uitdaging geworden.

Hoe houd je de aandacht vast van een websitebezoeker in een tijd waar de aandacht spanne snel vertroebeld?

Lead magnets geven je de mogelijkheid om contact te blijven houden met potentiele nieuwe klanten voor jouw bedrijf. Online komen we vele verschillende soorten lead magnets tegen.

De vraag is welke werkt nu het meest effectief voor jouw bedrijf?

We schreven er een artikel over: ‘Leadmagnets die ieder bedrijf kan gebruiken’

Meer van deze auteur:Frank van Splunter

JIJ HEBT DOELEN, WIJ OMARMEN DEZE!

Als resultaat gedreven full service online marketing bureau helpt Forward marketing jou proactief. Jij hebt doelen en wij ondersteunen je door middel van een doordachte strategie om deze te behalen… We helpen jou om kansen te ontdekken en er efficiënt gebruik van te maken.
Profiteer ook van onze onderscheidende, resultaatgerichte, meedenkende, adviserende en uitvoerende werkwijze.

Gratis SEO tips! Schrijf je nu in op onze maillijst

Pin It on Pinterest

Share This