Hoe de groeiambitie van CF Industrial tot leven werd gewekt met een consistente merkprofilering!
Bedrijf: CF Industrial
Markt/Sector: Carbon filters voor 15 verschillende sectoren (proces industrie, maritiem, automotive, gezondheidszorg etc.)
Over CF Industrial:
CF Industrial, opgericht door twee innovatieve broers, begon met de ontwikkeling van filters om nare geuren van spuitdampen te verwijderen. Inmiddels is zij uitgegroeid tot de nummer één in de markt van koolstoffilters. Ze bieden ongeëvenaarde expertise, maatwerk en proactieve oplossingen voor klanten, zelfs in vroeg stadium van bouwplannen. Met hun Nederlandse herkomst, maatwerk en hoge kwaliteit zijn ze een betrouwbare keuze voor ingenieursbureaus en grote installateurs die op zoek zijn naar innovatieve koolstoffilteroplossingen. Het bedrijf zet zich in om de beste filteroplossingen te bieden voor elke situatie.
Situatie vooraf:
CF Industrial had, vóór de samenwerking, de ambitie om te groeien als organisatie. Echter worstelde ze met meerdere uitdagingen, namelijk:
- De veranderende marktomstandigheden, van een verkopers- naar een kopersmarkt, waarbij de klanten ‘te simpel’ over de producten van CF Industrial dachten. Het is veel meer dan alleen ‘een filter’.
- CF Industrial had nooit een sterke merkidentiteit gecreëerd, waardoor ze te veel afhankelijk waren van hun klanten.
- Ze misten de expertise en mankracht om een effectieve marketingstrategie te ontwikkelen en uit te voeren.
Het proces van Forward Marketing
Forward Marketing kwam met een grondige aanpak. Na een uitgebreide analyse van CF Industrial, hun klanten, concurrenten en de markt, ontwikkelden ze een strategisch plan op maat. Dit plan omvatte onder andere het creëren van een sterke branding.
Met een nieuwe merkprofilering ´filter´ je CF Industrial er nu zo uit!
- Creatie en ontwikkeling van het merk. CF Industrial heeft nu een duidelijk en consistent merkprofiel, waardoor ze zich onderscheiden van de concurrentie.
- Brandbook. Er is een uitgebreid brandbook gecreëerd, waarin de visie, missie, waarden en USP´s van CF Industrial duidelijk zijn gedefinieerd. Dit document dient als basis voor alle toekomstige marketingactiviteiten.
Hoe ervaart de klant de samenwerking?
“De samenwerking voelt als een echt partnerschap, waarbij CF Industrial zich volledig ontzorgd voelt. Door de intensieve samenwerking van de afgelopen tijd, heeft Forward Marketing nu aan een half woord genoeg. Jullie zijn een extern bureau, maar kunnen zo in de organisatie meedraaien.
“Jullie zijn geen eendagsvlieg. Wij zien onszelf ook als een partij die partnerschappen aangaat met de ervaring uit het verleden. Die ervaring dient als fundament voor toekomstige langjarige partnerschappen die winstgevendheid moet opleveren.”
Op de vraag: ´Wat zou je zeggen tegen iemand die overweegt om met ons in zee te gaan? Antwoordde Maxim:
Doen!! (met twee uitroeptekens)”
Maxim den Outer, General manager CFI