Adverteren op TikTok doe je zo! [stappenplan incl. screenshots]

Social media, TikTok

Gepubliceerd op: 07.02.2022
TikTok is de nieuwe social media kid on the block. De korte video-app heeft de wereld veroverd en zijn populariteit blijft groeien, vooral onder jongeren. Het is nu al de op één na populairste app ter wereld. Steeds meer bedrijven beginnen meer tijd te besteden aan TikTok. Denk dan aan de grote bedrijven zoals Nike, […] Lees verder

TikTok is de nieuwe social media kid on the block. De korte video-app heeft de wereld veroverd en zijn populariteit blijft groeien, vooral onder jongeren. Het is nu al de op één na populairste app ter wereld.

Steeds meer bedrijven beginnen meer tijd te besteden aan TikTok. Denk dan aan de grote bedrijven zoals Nike, Coca-Cola, Gucci en Calvin Klein. Dus als je een bedrijfseigenaar bent vraag je je misschien af is het iets voor mij en hoe je ook aan de slag kunt met adverteren op TikTok?

In dit artikel bespreken we achtereenvolgens:

Waarom adverteren op TikTok?

Adverteren op TikTok kan je bedrijf helpen een nationaal publiek te bereiken, en met een publiek dat met de dag groeit, kijken veel bedrijven naar TikTok als een platform om hun producten te adverteren.

Het goede nieuws is dat adverteren nog steeds goedkoop is in vergelijking met andere platforms zoals Instagram of LinkedIN.

Bovendien is interactie met merken heel gewoon op TikTok, wat het voor bedrijven makkelijker maakt om gebruikers te bereiken en zo te stimuleren.

Met functies zoals de geïntegreerde shoppable advertenties en de nieuwe Creative Kit 2.0 (waarmee je aangepaste stickers kunt maken), heeft TikTok het gemakkelijk gemaakt voor bedrijven van alle groottes om te adverteren op hun platform!

Welke doelgroep zit op TikTok?

Wat begon met dansjes is het allang niet meer. Voor iedere doelgroep en binnen iedere sector wordt content gedistribueerd door creators en bedrijven.

TikTok is een platform voor mensen van alle leeftijden.

Van jonge kinderen tot volwassenen, de app kan door mensen van elke leeftijdsgroep worden gebruikt.

TikTok is zo populair geworden bij jongvolwassenen dat het nu een van de meest gebruikte social media platformen ter wereld is en wereldwijd meer dan 1 miljard gebruikers heeft.

TikTok kan dus voor veel merken een interessante doelgroep bereiken.

Je moet nadenken over je ideale klant als je als bedrijf gaat adverteren op TikTok, of dit nu 18-35 jarigen zijn of 25-40 jarigen etc., maar vergeet niet dat er ook een groot publiek onder de 18 is dat het leuk zal vinden om naar je advertenties te kijken!

Welke soorten TikTok advertenties zijn er?

TikTok advertenties zijn gebaseerd op een kosten-per-klik (CPC) model, wat betekent dat je alleen betaalt wanneer een gebruiker op je advertentie klikt. Je kunt kiezen uit drie verschillende soorten advertenties:

  • Video-advertenties – Een video-advertentie bestaat uit 1-5 seconden video-inhoud die speelt voordat of nadat de gebruiker een voorbeeld van je video bekijkt.
  • Beeldadvertenties – Een beeldadvertentie gaat dieper in op de voordelen van jouw product en bevat één beeld of meerdere beelden in een carrouselformaat.
  • Carrousel advertenties – Een carrousel advertentie bevat tot vijf foto’s of video’s in een enkele post, elk met hun eigen onderschrift.

Hoe maak ik een advertentie account op TikTok?

Voor deze handleiding hebben we gebruik gemaakt van een PC. Dit betekent dat alle aanwijzingen voor waar iets te vinden staat meestal ook alleen van toepassing is voor een computer.

  1. Ga naar www.tiktok.com en log in met je account (rechts boven staat login)
Inloggen bij TikTok
Inloggen bij TikTok

2. Vul hier je gegevens in. Als je nog geen account hebt dan kan je deze hier aanmaken.

3. Als bent ingelogd druk je op je profiel foto en kies je voor `zakelijke pakket`

Zakelijk pakket binnen TikTok advertentieaccount
Zakelijk pakket binnen TikTok advertentieaccount

4. Aan de linker kant kies je voor de optie `TikTok for bussiness` en druk je op aan de slag.

TikTok for business
TikTok for business

5. In het nieuwe venster wat opent druk je rechtsboven op login, Log hier in met je TikTok account.

In het nieuwe venster wat opende druk je rechtsboven op login, Log hier in met je TikTok account.
In het nieuwe venster wat opende druk je rechtsboven op login, Log hier in met je TikTok account.

6. Geeft toestemming tot het koppelen van je account.

7. Vul de rest van de gegevens aan.

Gefeliciteerd nu heb je een advertentie account op TikTok aangemaakt en je kan dus beginnen met adverteren op TikTok.

Tot slot

TikTok is een van de meest dynamische en snelst groeiende sociale netwerken. Jouw doelgroep hier bereiken kan een geweldige manier zijn om je merkbekendheid te vergroten, nieuwe producten te testen of een campagne te lanceren met een sterke focus op sociale media.

Je hebt nu een advertentieaccount gemaakt. De volgende stap is het maken van je 1e advertentie.

Wil je graag meer weten over alles wat belangrijk is voor het adverteren op TikTok? Lees dan het volgende artikel die we hier over schrijven!

Vond je dit stappenplan waardevol en wil je meer tips ontvangen?

JIJ HEBT DOELEN, WIJ OMARMEN DEZE!

Als resultaat gedreven full service online marketing bureau helpt Forward marketing jou proactief. Jij hebt doelen en wij ondersteunen je door middel van een doordachte strategie om deze te behalen… We helpen jou om kansen te ontdekken en er efficiënt gebruik van te maken.
Profiteer ook van onze onderscheidende, resultaatgerichte, meedenkende, adviserende en uitvoerende werkwijze.

Gratis SEO tips! Schrijf je nu in op onze maillijst

Pin It on Pinterest

Share This