LinkedIN biedt de mogelijkheid om binnen de bedrijfspagina omgeving een nieuwsbrief te creëren.
Hoe je dit stapsgewijs doet, laten we hieronder zien met een aantal screenshots.
Klik rechtsonder op ‘Artikel schrijven’ op de plek waar je een bijdrage kunt schrijven binnen LinkedIN.
Klik vervolgens op ‘Nieuwsbrief maken’
Nadat je op de knop ‘nieuwsbrief maken’ hebt geklikt zie je het volgende:
- Vul de titel van je nieuwsbrief in. Tip: Benoem een belangrijk zoekwoord in je titel waar je nieuwsbrief op gevonden dient te worden!
- Geef aan hoe vaak je een nieuwsbrief wilt publiceren. Je hebt hierbij de keuze uit: Dagelijks, wekelijks, tweewekelijks & maandelijks. Belangrijk: Maak waar wat je belooft. Als je dagelijks aanklikt en wekelijks levert ontstaat er frustratie.
- Voeg een beschrijving toe van je nieuwsbrief.
- Upload een afbeelding van 300×300 pixels. Bedrijfslogo volstaat vaak wel.
Zodra de velden zijn ingevuld klik je op ‘gereed’ en zal de nieuwsbrief omgeving worden aangemaakt.
De volgers van je LinkedIn bedrijfspagina worden vervolgens op de hoogte gebracht van deze nieuwe omgeving die je hebt gecreëerd.
Nadat je het nieuwsbrief geraamte hebt geschetst kom je bij het gedeelte waar je het artikel kan gaan schrijven
Tijdens het schrijven van een artikel binnen LinkedIN kun je op een icoontje links in de kantlijn klikken.
Dit icoontje ziet er als volgt uit:
Als je op het icoontje klikt zie de volgende visuele opties om te uploaden:
Upload mogelijkheden binnen een LinkedIN artikel
Klik vervolgens op 1 van de bovenstaande mogelijkheden om de opties te uploaden.
Vond je dit stappenplan waardevol? Wil je meer van dit soort praktische LinkedIN tips ontvangen in je inbox of meer willen weten over een LinkedIN marketing strategie voor bedrijven?
Wil je, je social media uitbesteden?