LinkedIN heeft een nieuw tabblad voor producten toegevoegd voor bedrijfspagina’s. Hiermee kun je als bedrijf via LInkedIN een mooi gedeelte inrichten en volledig toekennen aan jouw producten of diensten en deze zichtbaar maken voor potentiele nieuwe klanten.
Een mooie nieuwe functie dus, waar we je in dit artikel alle ins-en outs voor gaan meegeven. We behandelen de volgende onderwerpen in dit artikel:
- Waar je deze functie kunt vinden binnen LinkedIN
- Hoe worden deze producten zichtbaar gemaakt door LinkedIN?
- Welke extra mogelijkheden je kunt toevoegen aan je producten
Waar vind ik deze LinkedIN productpagina’s?
- Links bovenin je LinkedIn bedrijfspagina zie je het tabblad ‘producten’. Nog niet binnen ieder bedrijfsprofiel zichtbaar. Functie wordt nog verder uitgerold wereldwijd.
- Klik vervolgens op de blauwe button ‘product toevoegen’
Zodra je op de button ‘product toevoegen’ hebt geklikt zie je het onderstaande scherm. Hier kun je de volgende gegevens invullen:
- Algemene productinformatie
- Link naar je website of specifieke productpagina
- Voor wie is het product bedoeld
- Productvideo’s en screenshots kun je toevoegen
- Klanten kunnen worden toegevoegd met het product op de foto
- Community hashtags kunnen worden toegevoegd, zodat deze pagina’s ook gevonden worden op deze community hashtags
Hoe worden deze producten zichtbaar gemaakt door LinkedIN?
Wanneer je voor het eerst een productpagina gaat inrichten, zie je een door LinkedIN verzameld aantal producten, afkomstig van jouw website. Je hebt dus (nog) niet de mogelijkheid om zelf je volledige product catalogus in te laden.
LinkedIN doet dit voor je.
Hiermee houdt LinkedIN zelf de controle over de relevantie van jouw producten.
In de nabije toekomst gaat LinkedIN ook nadenken over het toevoegen van een soort marktplaats voor diensten op het platform.
Welke extra mogelijkheden je kunt toevoegen aan je producten
- Je kunt een specifiek doelgroep toevoegen aan je producten. Maximum van 10 functietitels die je kunt targeten. Dit heeft ook invloed op de vindbaarheid en zichtbaarheid van je producten.
- Voorbeeld: Als je een product verkoopt die interessant is voor office managers, dan kun je die toevoegen als target doelgroep
- Je kunt een button toevoegen, zodat bezoekers en geïnteresseerden actie kunnen ondernemen. De acties die je als bezoeker vervolgens kunt uitvoeren zijn:
– ‘Download nu’
– ‘Vraag een demo aan’
– ‘Probeer nu’
– ‘Neem contact op’
– ‘Leer meer’ - Je kunt ook een URL toevoegen met een call to action, zodat je bezoekers vanuit LinkedIN naar je productpagina’s kunt sturen.
- Zodra je alle informatie hebt ingevuld kun je, je producten live plaatsen.
Producten zijn na de ‘showcase’ pagina’s een mooie nieuwe stap om bedrijven de mogelijkheid te geven hun producten bij een groter publiek te presenteren en deze optie toe te voegen aan hun LinkedIN strategie.
Doe er je voordeel mee! Bekijk ook onze andere LinkedIN tips en onze posts over LinkedIN carrousel posts maken en het maken van een LinkedIN nieuwsbrief.
Wil je online marketing uitbesteden of je social media uitbesteden?