Soms heb je van die berichten waarvan je rechtop in je stoel gaat zitten!
De introductie van ‘LinkedIN Influencer Ads’ is zo’n momentje.
Krijgen we dan weer het nieuwste make-upje van de Kardashians op ons bordje?
Dat niet..
Maar wel dat goed presterende LinkedIN bericht van een medewerker die je extra onder de aandacht kunt gaan brengen.
Allereerst..
Wat zijn LinkedIN Influencer Ads?
LinkedIn Influencer Ads zijn gesponsorde posts van medewerkers. Dus niet de welbekende gesponsorde posts van de bedrijfspagina…maar die goed presterende post van je collega kun je nu een mooie boost geven, inclusief de welverdiende sociale bewijslast in de vorm van alle likes en reacties die het tot dan toe heeft gegenereerd.
Hoe werken LinkedIN influencer Ads?
- Maak een nieuwe campagne aan binnen LinkedIN.
- Kies voor de doelstelling ‘Interacties’
- Schakel ‘Doelgroep uitbreiden inschakelen’ UIT en schakel LinkedIN Audience Network’ UIT.
- Klik op ‘volgende’
- Klik op ‘Door bestaande content bladeren’.
- Kies linksboven voor het tabblad ‘Medewerker’
- Zoek op naam van de medewerker van wie je een post wilt sponsoren.
- Blader door de posts van de medewerker en klik op ‘verzoek’ om een sponsorverzoek naar de medewerker te verzenden.
- Hij of zij zal het verzoek eerst moeten goedkeuren voordat je deze post kunt sponsoren.
- Start de campagne na goedkeuring van je collega!
Hieronder kort de belangrijkste stappen gevisualiseerd binnen de LinkedIN advertentie omgeving:



Waarom zijn wij zo enthousiast over LinkedIN Influencer Ads?
- Dit type advertentie maakt je merk / bedrijf persoonlijker.
- Je kunt persoonlijke posts delen die je expertise laten zien en die reeds sociale bewijslast hebben gegenereerd, in de vorm van likes en reacties. Dit maakt het geheel van de advertentie een krachtige machine.
Voorheen was het niet mogelijk om persoonlijke merken te creëren en zichtbaarheid te krijgen met persoonlijke posts met een garantie dat dit bericht ook werd gedistribueerd binnen jouw doelgroep.
Nu kun je dit dus wel, heel gericht!
Vond je deze tips waardevol?
Sla dit artikel op en bewaar ‘m goed voor je volgende LinkedIN campagne!
Wil je meer van dit soort praktische LinkedIN tips van ons ontvangen in de nabije toekomst? Nieuwe LinkedIN marketing strategieën voor bedrijven vers van de pers.