De ‘LinkedIN carrousel post’
Je hebt ze vast wel eens voorbij zien komen; De ‘LinkedIN carrousel post’. Een post bestaande uit meerdere foto’s / slides die in carrousel vorm worden gepresenteerd in je LinkedIN tijdlijn.
Tegelijkertijd wil je zelf ook zo’n post maken en presenteren aan jouw volgers, maar hoe doe je dat?
Stoelriemen vast. Over luttele minuten weet jij hoe je deze LinkedIn tip toe kunt passen.
Voorbeeld carrousel post
Hoe maak je een LinkedIN carrousel post?
We gaan deze stappen hieronder, zoveel mogelijk voor je visualiseren, zodat je over een paar minuten precies weet hoe je dit voor jouw bedrijf kunt opzetten. Wil je hier niet zelf mee aan de slag? Dan kun je natuurlijk ook altijd je social media uitbesteden.
Vele andere bedrijven maken al gebruik van deze LinkedIN marketing strategie voor bedrijven.
Stap 1
Stap 1: Klik op de button; ‘Begin met het schrijven van een bijdrage’ (*zie afbeelding hieronder in het gele kader)
Stap 2
Stap 2: Klik op het icoontje ‘document toevoegen’ (*zie afbeelding hieronder in het groene vierkantje)
Stap 3
Stap 3: ‘Bestand selecteren’
- Selecteer een PDF bestand die je hebt opgeslagen op je PC. Hiervoor moet je eerst een reeks foto’s omzetten naar een PDF bestand. Dit kun je doen via de site van SmallPDF.
Stap 4
Stap 4: ‘Document uploaden’
Zodra je het document (PDF) hebt gedownload kun je:
- Beschrijvende titel toevoegen
Belangrijk: Controleer goed of de slides in de goede volgorde staan binnen het PDF document. Je wilt je verhaal wel in de goede volgorde presenteren natuurlijk.
Klik vervolgens op ‘gereed’
Stap 5
Stap 5: LinkedIN post vormgeven
Zorg dat je een pakkende tekst bij je carrousel post toevoegt. Met name de titel van je LinkedIN post is van groot belang. De titel bepaald voor 80% of mensen blijven hangen bij jouw LinkedIN post, of dat ze door scrollen.
Daarnaast is het belangrijk dat je het document ook een titel meegeeft. Dit kun je doen door op het icoontje te klikken onder de groene pijl hieronder op de afbeelding.
Hiermee wordt je document beter gevonden binnen het LinkedIN platform, daarnaast geeft het ook context aan LinkedIN waar je document over gaat.
Zodra je, je LinkedIn post helemaal hebt afgerond klik je op ‘plaatsen’.
Wat zijn de voordelen van een Linkedin carrousel post?
- LinkedIN carrousel posts zorgen voor interactie met je post. Iedere keer dat iemand op de pijltjes klikt om de volgende slides te bekijken geldt als een interactiemoment in de ogen van LinkedIN.
- Binnen een carrousel post kun je een verhaal delen binnen 1 post. Zorg dat je de aandacht vast weet te houden van je volgers en andere geïnteresseerden.
- Je kunt ook LinkedIN carrousel advertenties opzetten.