Volg leads op met
Marketing automation
Heeft jouw bedrijf moeite met het opvolgen van leads?
Kost het opvolgen van leads je teveel tijd?
Wil je de conversie vergroten van de leads die je via de website binnenkrijgt?
Wil je makkelijker informatie in bulk naar je prospects en klanten sturen?
Heb je wel eens nagedacht om marketing automation of e-mailmarketing toe te passen? Niet?
Stuur met marketing automation
Geautomatiseerde berichten
Marketing automation is een geoliede machine waarbij je geautomatiseerde berichten stuurt naar leads die hun gegevens op jouw website hebben achtergelaten.
De berichten zijn volledig gepersonaliseerd en worden op het juiste moment met de juiste informatie opgestuurd.
Op basis van acties die de lead uitvoert, krijgt deze gepersonaliseerde informatie toegestuurd. Hierdoor help je leads in hun klantreis met als doel om deze om te zetten in klanten.
Blijf zichtbaar bij klanten met
E-mailmarketing
Met een marketing automation tool stuur je berichten uit naar prospects en klanten en kan je vervolgens de resultaten inzien. Hierbij is er geen mogelijkheid om, in tegenstelling tot bij marketing automation, gepersonaliseerde mails uit te sturen op basis van acties die de ontvanger doet.
E-mailmarketing is voor veel bedrijven interessant om zichtbaar te blijven en de klantenbinding te behouden of te verbeteren. Wil je alleen een maandelijkse nieuwsbrief of aanbiedingen sturen naar je prospects of klanten, dan is e-mailmarketing de oplossing voor jou.
Stuur je lead informatie die hem helpt
Na een download, kan je een lead specifieke informatie toesturen die helpt in het koopproces. Lead nurturing. Hoe beter je de lead helpt, hoe groter de kans is dat die lead jouw klant wordt.
Pas lead scoring toe bij individuele leads
Marketing automation is ingericht om lead scoring toe te passen. Wanneer een individu een bepaalde score behaalt, krijgt de salesafdeling een melding, zodat er opvolging aan gegeven kan worden.
Het systeem doet zijn werk
Marketing automation hoef je voor een groot deel slechts één keer op te zetten. Vervolgens doet het systeem zijn werk. Dan kun jij je kostbare tijd steken in leads die al warmer zijn.
De voordelen van marketing automation
Wanneer jouw leads hun gegevens hebben achtergelaten door een whitepaper of een casestudy te downloaden, geven ze aan dat ze een bepaalde behoefte hebben. Deze behoefte wil jij als bedrijf uiteraard vervullen. Zorg er daarom voor dat je deze leads opvangt en er vervolgens opvolging aan geeft. De voordelen hiervan zijn:
Je leads worden geholpen binnen het koopproces;
Het verbetert je salesproces;
Het bespaart je tijd;
Het woord aan..
Onze klanten
Welke stappen lopen we door?
Doelstelling
Samen met jou gaan we kijken hoe we het beste resultaat uit de campagne kunnen halen. Aan de hand hiervan stellen we samen een concrete doelstelling op.
Opzetten campagne
Als het systeem ingericht is, gaan we de campagne opzetten. We creëren content, bouwen de nodige landingspagina’s en testen de campagnes uitvoerig.
Systeem inrichten
Voordat we de campagne kunnen opzetten, maken we de koppeling met andere systemen, creëren we templates en richten we de contactlijsten in.
Uitvoeren, analyseren en optimaliseren
Als alles opgezet is en klaar is voor gebruik, gaan we de campagne draaien. De resultaten hieruit worden geanalyseerd en op basis hiervan optimaliseren we de campagne.
Forward Marketing inschakelen
Vrijblijvend in gesprek over de mogelijkheden?
Niet kunnen vinden wat je zocht?
Alle diensten
Met de volgende diensten gaan we aan de slag om de door jou gestelde doelen te behalen.