Google gaat meer extensies onder de advertenties presenteren!

Alle blogs, SEA

Gepubliceerd op: 02.14.2022
Extensies onder een advertentie binnen Google, geven de bezoekers meer informatie over jouw bedrijf en diensten. Ze verhogen het doorklik percentage (clickthrough rates / CTR) van je advertenties. Tot zover wat we al weten! Google komt echter met een aantal verbeteringen, wat betreft de extensies. Google rolt een aantal verbeteringen uit die ervoor moeten zorgen […]

Extensies onder een advertentie binnen Google, geven de bezoekers meer informatie over jouw bedrijf en diensten. Ze verhogen het doorklik percentage (clickthrough rates / CTR) van je advertenties.

Tot zover wat we al weten!

Google komt echter met een aantal verbeteringen, wat betreft de extensies. Google rolt een aantal verbeteringen uit die ervoor moeten zorgen dat jouw advertenties aantrekkelijker worden en het beheren van de sitelinks, binnen je advertentieaccount, makkelijker maken.

Wat gebeurt er als je geautomatiseerde extensies inschakelt binnen Google Ads?

Google maakt dan extensies aan en deze extensies worden samen met je advertentie in Google weergegeven, als er door Google wordt voorspeld dat ze betere prestaties opleveren.

Hoe is de huidige situatie?

Voorheen kwamen dynamische sitelinks, dynamische callouts en dynamische gestructureerde snippets niet in aanmerking om met je advertentie te worden weergegeven, als je handmatig gemaakte sitelinks, callouts en gestructureerde snippets verstrekte.

Wat gaat er veranderen in maart?

Als je advertentie bijvoorbeeld slechts twee handmatig gecreëerde sitelinks heeft die in aanmerking komen om te worden weergegeven, dan kan Google nu ook twee dynamische sitelinks weergeven, waardoor je advertentie in totaal vier sitelinks heeft.

Als onderdeel van deze update kun je nu de rapportage voor deze geautomatiseerde extensies op individueel niveau bekijken op de extensies-pagina van Google Ads.

Geautomatiseerde extensies binnen Google Ads
Geautomatiseerde extensies binnen Google Ads
  • Elke geautomatiseerde extensie kun je, indien nodig, pauzeren of verwijderen.
  • Je kunt eenvoudig, de extensies die door Google worden gecreëerd, bekijken en beheren.
  • Automatische extensies kunnen worden toegevoegd op advertentiegroep, campagne of account niveau.

    In de afbeelding hierboven kun je zien welke geautomatiseerde extensies bij jouw advertenties worden weergegeven.

Waarom zijn geautomatiseerde extensies van belang?

Verhogen van het aantal klikken op je advertentie (CTR). Google zei zelfs, in hun aankondiging, dat adverteerders bij 4 sitelinks een 20% hogere CTR kunnen zien. Zoals altijd zullen de resultaten variëren. Zorg er dus voor dat je de prestatiegegevens van jouw geautomatiseerde extensies controleert.

Je kunt, zoals gezegd, slecht presterende extensies altijd pauzeren of verwijderen.

Vond je deze informatie waardevol? Wil je starten met online adverteren? Neem gerust contact met ons op!

< 0,3% melden zich af voor onze nieuws updates!

< Je ontvangt onze nieuwsupdates altijd GRATIS.

Meer praktische tips ontvangen?

Volg onze Linkedin nieuwsbrief genaamd; ´Online marketing artikelen´.
Nieuwste trends & ontwikkelingen in het digitale landschap
Hands on artikelen. Inclusief screenshots en zo min mogelijk jargon.

Volg onze Linkedin nieuwsbrief artikelen!

* Je ontvangt twee-wekelijks praktische artikelen: in één Linkedin update!

Meer van deze auteur:Frank van Splunter

Pin It on Pinterest

Share This