50% meer volgers op LinkedIN
Naam: Bakker Schat
Doelgroep: Supermarkten
Markt: Dagvers brood, klein brood en vruchtenbrood
Website: https://bakkerschat.nl/
De uitdaging
Bakker Schat wil zich onderscheidend positioneren ten opzichte van haar concurrenten voor zowel haar bestaande klanten als potentiële nieuwe klanten.
In het verleden zijn er wel uitingen op socialmedia gedaan maar nooit met een duidelijke strategie of een structurele aanpak.
Strategie
Vooraf is er gekeken welke kanalen het beste ingezet kunnen worden om naast de juiste boodschap ook de juiste doelgroep te bereiken. Omdat het hier niet om eindconsumenten gaat maar om de supermarkt die het product inkoopt, is er gekozen voor het LinkedIn.
In de posts, die geschreven en geplaatst worden door Forward Marketing, komen de belangrijkste waarden naar voren:
- Partnership
- Betrouwbaarheid
- Duurzaamheid
- Kwaliteits (brood)
Deze waarden tonen we steeds op een andere manier. Denk aan een interview met een partij die al jarenlang leverancier is van Bakker Schat (partnership), het tonen van manier waarom Bakker Schat verspilling tegengaat (duurzaamheid) en een kijkje in de bakkerij te tonen terwijl de paasstollen uit de oven komen (Kwaliteits brood).
Resultaten
Door het consequent plaatsen van berichten met de juiste boodschap zien we in de eerste 6 maanden:
✅ Een stijging in het aantal volgers van 50%.
✅ Een explosieve stijging van 2713% op het aantal vertoningen.
✅ Een explosieve stijging van 2301% in het aantal kliks per maand.
Hoe komen we tot deze resultaten?
✅ Wekelijks posten van de juiste content.
✅ Analyseren van de resultaten in een interactief maatwerk dashboard.
✅ Maandelijkse rapportage waarin de resultaten met de klant worden gedeeld.
✅ Maandelijkse communicatie momenten met de klant over de ontwikkelingen in de markt.