Strategie Casestudy: Key Music

Online marketing cases, Alle blogs, Cases, Leadgeneratie

Gepubliceerd op: 08.29.2022

Het uitvoeren van een audit om zo te zien waar de online kansen liggen

Naam: Key Music
Doelgroep: Particulieren
Markt: Muziekinstrumenten
Website: https://www.keymusic.com/

De uitdaging

Key music heeft gevraagd of Forward Marketing de huidige online marketing activiteiten in kaart wil brengen en wil kijken waar eventuele kansen liggen om te verbeteren.

Strategie

In opdracht van de klant zijn alle kanalen die door hen online worden ingezet, stuk voor stuk onderzocht. Uit dit onderzoek is een rapport opgesteld met een advies over hoe Key Music in de toekomst verder kan met de online marketing.

De volgende analyses zijn uitgevoerd:

  • Analyse op advertentie kanalen
  • Analyse op de productpagina’s en website
  • Analyse van de concurrentie en de algehele markt
  • Analyse van de SEO kansen

Resultaten

De belangrijkste bevindingen hebben geleid tot besparingen op de advertentiekosten terwijl tegelijkertijd meer resultaat uit marge interessante productcategorieën is gerealiseerd.

Hoe komen we tot deze resultaten?

✅ Grondig analyseren van verschillende kanalen.
✅ Kijken naar de complete marketing funnel.
✅ Een duidelijk dashboard die ook inzichtelijk is voor de klant.

Pin It on Pinterest

Share This