Google Passage Ranking is inmiddels live in Amerika. Wat houdt Google passage Ranking in? Welke impact heeft het op jouw SEO werkzaamheden? We gaan het je allemaal uitleggen in onderstaand artikel.
10 februari 2021 werd via Twitter kenbaar gemaakt dat Google Passage Ranking live is gegaan in Amerika in de Engelstalige zoekresultaten.
Is ‘Passage Ranking’ van invloed op lange blogartikelen?
Ja. Dat is wat ‘Passage Ranking’ ook daadwerkelijk inhoudt. Kleinere ‘passages’ /alinea’s zullen, als ze van waarde zijn voor de eindgebruiker, worden gerankt binnen de zoekmachine.
Moeten we onze manier van schrijven aanpassen o.b.v. dit nieuwe algoritme?
Nee. Ga niet ineens andere dingen doen dan je al deed. Verander niks aan je website, niks aan je schrijfwijze, als je het idee hebt dat wat je deed al zorgde voor goede rankings en een website die beter gevonden wordt in Google. Ook hoef je geen wijzigingen aan te brengen aan je opmaak. Het is echt een interne aanpassing die Google heeft gemaakt.
Moeten wij als marketeers onze titels en kopteksten drastisch aanpassen?
Semantiek en structuur in je content is altijd al een belangrijke factor voor zoekmachines geweest. Verander je niks, dan kan de zoekmachine nog steeds wel beoordelen welk onderdeel van je content is bedoeld voor onderwerp A en welke gedeelte van je content is bedoeld voor een ander zoekwoord.
Heeft Google Passage Ranking invloed op Ecommerce?
Voor lange productpagina’s bijvoorbeeld. Nee. Daarvoor wordt vaak te weinig content geschreven, om passage ranking op toe te passen.
Wat is het grootste verschil tussen featured snippets en passage rankings?
De systemen verschillen wezenlijk van elkaar. Bij featured snippets worden op zichzelf staande antwoorden worden omgezet in directe antwoorden in de zoekresultaten. Bij Passage Ranking geef je in de content niet per se een direct antwoord, maar zie je eerder een zoekresultaat zoals je die nu ongeveer ziet in de zoekresultaten.
Zijn er specifieke richtlijnen over hoe kort of lang een passage moet zijn om als passage te worden gezien?
Nee, die richtlijnen zijn er niet.
Kunnen websites met een mindere structuur, bouwen op passage rankings?
Websites die hun structuur niet op orde hebben, moeten niet teveel vertrouwen op passage rankings in de hoop dat hun website gaat ranken.
Meer vragen? Neem contact op!
De ontwikkelingen binnen de SEO wereld volgen zich in rap tempo op. Van de Core Web Vitals tot aan het onderwerp in dit artikel.
Schroom niet om contact op te nemen met de specialisten van Forward Marketing. Die helpen je uiteraard graag verder als je vragen hebt over dit onderwerp of andere diensten.
☎ 085 27 30 700
Mail: info@forwardmarketing.nl