Zoekmachine marketing bureau inschakelen?

Alle blogs, Online marketing, SEO

Gepubliceerd op: 03.26.2021
Niet gevonden worden in Google met als gevolg te weinig leads genereren en nieuwe klanten verwelkomen is een kans die je niet te lang moet laten liggen. Je concurrenten zijn of al een eind op weg om deze online zichtbaarheid wel te creëren, waarmee het voor jouw bedrijf alleen maar moeilijker en moeilijker wordt om […] Lees verder

Niet gevonden worden in Google met als gevolg te weinig leads genereren en nieuwe klanten verwelkomen is een kans die je niet te lang moet laten liggen.

Je concurrenten zijn of al een eind op weg om deze online zichtbaarheid wel te creëren, waarmee het voor jouw bedrijf alleen maar moeilijker en moeilijker wordt om aan te haken online en zichtbaar te worden voor nieuwe klanten.

Je bent een beetje klaar met dingen proberen. Klaar met gissen wat mogelijk goed kan zijn voor je bedrijf, om er vervolgens achter te komen dat het niet werkt!

Gelukkig zijn er diverse mogelijkheden om de zichtbaarheid en vindbaarheid van je website te vergroten in de zoekmachine.

Als zoekmachine marketing bureau specialiseren we ons in het verhogen van het rendement uit zoekmachinemarketing.

“Meer bezoekers op je website is leuk, maar meer omzet halen uit deze bezoekers voor jouw bedrijf zorgt voor continuïteit en groei binnen jouw bedrijf.”

Daar zijn we naar op zoek!

Wil je weten hoe de website van jouw bedrijf er online voor staat?

SEO bedrijf inschakelen die resultaten levert

SEO resultaat voor een klant van Forward Marketing

Je wilt online gevonden worden met je bedrijf. Als we kijken naar de cijfers van het CBS, dan zien we dat bijna 80% van de Nederlanders die ouder is dan 12 jaar wel eens iets online heeft gekocht.

Deze cijfers zien we elk jaar groeien.

Om nieuwe klanten te bereiken zijn goede posities in de zoekmachines dus onmisbaar. Als zoekmachine marketing bureau helpen we je daar graag bij. Dat begint met een fase waarin we jouw huidige situatie analyseren. Daarbij worden ook de resultaten van de concurrenten meegenomen.

Vervolgens geven we inzicht in deze cijfers en geven we je een advies voor de korte en lange termijn.

We leggen je precies uit welke strategie er zal worden ingezet, om de resultaten te behalen waar je naar op zoek bent.

Waarom Forward Marketing inschakelen als zoekmachinemarketing bureau?

✅ Bewezen resultaten & casestudies binnen meerdere sectoren.

✅ Wij kruipen in de hand van jouw klanten. Op die manier achterhalen we de intentie van jouw bezoekers!

✅ Technische kennis in huis om goede posities in Google te verkrijgen.

✅ Wij maken van alle SEO puzzelstukjes een imposante ‘Ravensburger!’

Bij de start van ons SEO proces leggen we je precies uit, middels een SEO SWOT analyse, waar de sterktes en zwaktes en kansen en bedreigingen liggen voor jouw bedrijf. Deze inzichten zijn cruciaal om de SEO strategie te bepalen.

SEO SWOT Analyse voor jouw bedrijf

SEO dashboard die samengevoegd kan worden met andere online kanalen

We ontzorgen en tegelijkertijd monitoren we alle resultaten in ons dashboard zodat je volledig inzicht krijgt in de resultaten.

Om te voorkomen dat je verdwaald raakt in jargon, leggen we je alles uit in Jip en Janneke taal en visualiseren we alles zoveel mogelijk.

Anders is de toegevoegde waarde van een dashboard ook nihil.

dashboard resultaten uit onze dashboard tool

De organische posities verkrijgen waar je naar op zoek bent is een onderdeel van alle totale marketing mogelijkheden.

Onze SEO specialisten verbeteren de onbetaalde, duurzame resultaten in de zoekmachine.

Daarnaast bestaat de online marketing mix uit nog meer online kanalen die kunnen worden ingezet om het uiteindelijke bedrijfsresultaat te maximaliseren.

Denk hierbij aan:

Wil jij de volgende stap maken online met jouw bedrijf? Zoek je een no no nonsens partij die resultaat bovenaan z’n lijstje heeft staan voor zijn klanten?

Hoe gaan onze SEO experts te werk?

  1. Kennismaking op locatie: In welke markt zitten jullie? Wie helpen jullie binnen jullie sector?

  2. Audit uitvoeren: Waar liggen online de kansen binnen jullie markt? Ook de concurrenten worden hierin meegenomen.

  3. Strategie bepalen: Met welke strategie gaan we jullie online zichtbaarheid vergroten, zodat jullie meer klanten en daarmee meer omzet kunnen genereren voor jullie bedrijf. Daarnaast worden ook alle datasets gekoppeld, zodat we alle bewegingen op de website en in het dashboard continue kunnen monitoren.

  4. Uitvoeren: Zodra de strategie is bepaald, gaan we deze uitvoeren. Creëren van nieuwe pagina’s, optimaliseren van bestaande pagina’s of het adverteren in Google met deze pagina’s kunnen tot deze stap behoren.

  5. Monitoren van de resultaten: Zijn we op de goede weg om de doelstelling te behalen? Door dit continue te monitoren en terug te koppelen naar jullie creëren we rust en overzicht. Online marketing wordt een extra toevoeging, geen extra last waar je kopzorgen om moet krijgen. Daarom vinden we deze communicatie tussentijds essentieel voor een goede samenwerking.

Veelgestelde vragen over zoekmachinemarketing

Wat is zoekmachinemarketing?

Zoekmachinemarketing is een online marketing strategie die ingezet wordt om de online zichtbaarheid van je website te vergroten. Deze resultaten kunnen op een organische manier worden gerealiseerd (SEO) ‘Search Engine Optimization’, of dit kan via de betaalde advertenties in de zoekmachine (SEA) Search Engine Advertising.

Wat doet een zoekmachinemarketing bureau?

Een zoekmachinemarketing bureau richt zich niet alleen op SEO of alleen op SEA. Een mix van beiden kan worden ingezet om de uiteindelijke doelstelling te behalen voor jouw bedrijf. Hierbij zal het budget ten alle tijde worden gemonitord om binnen de lijntjes te blijven tekenen van wat een klant je mag kosten.

Wat is het verschil tussen zoekmachinemarketing & zoekmachineoptimalisatie?

Zoekmachinemarketing is het geheel van de onbetaalde & betaalde online marketing kanalen, SEO & SEA. Zoekmachineoptimalisatie richt zich puur op het verbeteren van de onbetaalde zoekresultaten in de zoekmachine (SEO).

Is SEO beter dan SEA?

Het 1 is niet per definitie beter dan de ander. Wel zijn er belangrijke verschillen die moeten worden benoemd. Het verkrijgen van goede posities in de zoekmachine (SEO) heeft tijd nodig. Betaalde advertenties binnen de zoekmachine kun je vandaag nog opgezet hebben en kunnen vanmiddag resultaat opleveren. Als je eenmaal goede posities hebt ingenomen in de zoekmachine, dan zijn dit resultaten waar je niet voor hoeft te betalen en deze resultaten zijn ook een stuk duurzamer voor de lange termijn.

Meer van deze auteur:Frank van Splunter

JIJ HEBT DOELEN, WIJ OMARMEN DEZE!

Als resultaat gedreven full service online marketing bureau helpt Forward marketing jou proactief. Jij hebt doelen en wij ondersteunen je door middel van een doordachte strategie om deze te behalen… We helpen jou om kansen te ontdekken en er efficiënt gebruik van te maken.
Profiteer ook van onze onderscheidende, resultaatgerichte, meedenkende, adviserende en uitvoerende werkwijze.

Gratis SEO tips! Schrijf je nu in op onze maillijst

Pin It on Pinterest

Share This